آخرین تحولات لبنان

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ پروژه زیربنایی و روبنایی در بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری در دست احداث است، گفت: سه‌هزار پروژه بازآفرینی دیگر به همت سازمان‌های مرتبط در حال انجام است.

۱۲۰۰ پروژه زیربنایی و روبنایی در بافت‌های فرسوده در دست ساخت است

به گزارش قدس، از شرکت عمران شهرهای جدید، «محمد آیینی» در شانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن با یادآوری ابلاغ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، از مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها خواست از این پس در جلسات شورای نوسازی مسکن (چهارشنبه‌های بازآفرینی) در خصوص تحقق ماده ۵۲ این برنامه که به نوعی پشتیبان بازآفرینی شهری است، گزارش عملکرد ارائه کنند.

وی در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: تنها راه جبران ایثارگری شهدا و جانبازان دفاع مقدس این است که برای جلب رضایت مردم و حفظ کیان جمهوری اسلامی گام برداشته و در این راه از هیچ تلاشی فرو گذار نکنیم.

آیینی با بیان اینکه طی سه سال گذشته راهبرد اصلی شرکت بازآفرینی شهری ایران، شتاب بخشی به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده بوده است، تصریح‌کرد: این راهبرد مورد تایید و تاکید وزیر جدید راه و شهرسازی قرار گرفته است.

چهارشنبه‌های بازآفرینی

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای نوسازی مسکن در چهارشنبه هر هفته، از آن به عنوان چهارشنبه‌های بازآفرینی یاد کرد و گفت: از همه ادارات کل راه و شهرسازی می‌خواهم چهارشنبه‌های خود را به بازآفرینی شهری اختصاص دهند و هر هفته از پروژه‌های بازآفرینی شهری که از محل اعتبارات بازآفرینی در حال ساخت است، بازدید کنند. همچنین بعدازظهرهای چهارشنبه‌ها را به جلسه با شهرداری‌ها و پاسخ به ابهامات آن‌ها تخصیص دهند.

۱۲۰۰ پروژه زیربنایی و روبنایی در دست احداث است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: انتظار می‌رود چهارشنبه‌های بازآفرینی به محلی برای تقویت برنامه‌های بازآفرینی و نیز همراه کردن دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار و پای کار آوردن استانداران و شهرداران تبدیل شود.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، همچنین خطاب به ادارات کل راه و شهرسازی گفت: تا پایان مهر ماه پیشنهادات خود را برای تنظیم موافقتنامه‌ها و ارسال به سازمان برنامه و بودجه آماده و برای شرکت بازآفرینی شهری ایران بفرستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف شرکت بازآفرینی شهری ایران اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، اظهار داشت: هر استان می‌تواند یک پروژه شاخص فرامحله‌ای یا حتی ملی تاثیرگذار تعریف کند و شرکت نیز در اجرای آن استان را یاری خواهد کرد.

استفاده از ظرفیت‌های برنامه هفتم توسعه

آیینی با بیان اینکه اکنون انتظارات از وزارت راه و شهرسازی بالاست و باید با تلاش چند برابری تحول اساسی در همه حوزه ها به‌ویژه بازآفرینی شهری ایجاد کنیم، اظهار داشت: در برنامه هفتم ظرفیت‌های بسیار خوبی برای بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است و می‌توان گفت به نوعی این برنامه به خصوص ماده ۵۲ پشتیبان توسعه بازآفرینی شهری محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون که برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده است از این پس در چهارشنبه‌های بازآفرینی گزارش عملکردها مرتبط با تحقق ماده ۵۲ برنامه هفتم خواهد بود. البته نشست‌هایی در این زمینه خواهیم داشت و دوشنبه آینده نخستین نشست تخصصی برنامه هفتم را برگزار خواهیم کرد.

آیینی با اشاره به یکی از بندهای برنامه هفتم توسعه مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی بافت‌های فرسوده در پایان برنامه، گفت: کاهش ۲۰ درصدی بافت‌های فرسوده کار سختی است و نیاز به برنامه‌ریزی دارد؛ بنابراین از همه ادارات‌کل استان ها می‌خواهم تا هر چه سریع‌تر برنامه‌های عملیاتی خود را برای پنج سال آینده تدوین و برای ما ارسال کنند.

جشن خروج از محلات بافت فرسوده

به گفته آیینی، بسیاری از محلات بافت فرسوده بعد از رسیدگی اکنون دیگر به عنوان بافت فرسوده محسوب نمی شوند و می‌توان آن‌ها را از محلات هدف خارج کرد.

وی توضیح‌داد: تعداد این محلات کم نیست و تا دهه فجر می‌توانیم در هر استان جشن خروج از محلات هدف داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.